In 3 stappen je gastouderopvang zichtbaar!
Mensen die op zoek zijn naar gastouderopvang, zullen dit 9 van de 10x doen door het woordje 'gastouderopvang' in te tikken en misschien dat ze er ook nog hun woonplaats in zullen vernoemen 'Rotterdam bijvoorbeeld'.
Om jouw opvang in de lijst te krijgen waar de mensen doorheen zullen gaan scrollen, is het belangrijk dat de naam van jouw onderneming vindbaar is op het internet.
Maar hoe doe je dat eigenlijk? Hoe maak je jezelf eigenlijk zichtbaar?

Om vindbaar te kunnen zijn op het internet is het belangrijk dat je jezelf hebt ingeschreven bij de kamer van koophandel, een website hebt of een social media pagina hebt aangemaakt. Ben je geen liefhebber van social media of vind je een website niet echt nodig, dan is het belangrijk dat je jezelf hebt ingeschreven op platforms (bijv Google business) waar je in ieder geval een registratie kunt doen van jouw gastouderopvang.
Zo kunnen vraagouders uit je eigen buurt je makkelijk vinden!
Nu kan ik je zeggen dat Google niet meer weg te denken is uit deze tijd en maken heel veel mensen gebruik van dit zoekfilter. Daarom zul je er dus voor moeten zorgen dat je (zoals het zo mooi wordt genoemd), 'vindbaar' bent voor het internet.
SEO, Ranking, Vestigingsgegevens, Social media... een greep uit termen die maken dat je wel of niet goed vindbaar bent als gastouderopvang.
Tip:
Zoek een platform dat het beste bij jou aks gastouder past en je het meeste aanspreekt. Zorg ervoor dat je op dit platform gebruikt om daar zoveel mogelijk gegevens van jouw gastouderopvang te kunnen plaatsen. Want zo maak je jezelf zichtbaar zodat vraagouders jouw gastouderopvang makkelijk kunnen vinden.